Show newer

There's a local Facebook group run by someone who takes the rules (especially "no politics") very, very seriously. *Every* posts to this fairly-active group goes through approval by this one tyrant admin.

And the admin themselves just posted this loooong, soppy story from a Canadian soldier about how Afghanistan was worth it, actually.

Like, okay lol. Glad this group is free of politics.

playing Skyward Sword for the first time 

I’m in the Lanayru desert and when I enter a section that’s in the past (ie: the robots were still alive) the mix of the music changes! Yes!! New techno tracks get added and the reverb is removed. Amazing detail. BOtW does this trick too, I guess this is where they got the idea.

Show thread

[doing the “Jaffa! Cree!” voice] Jaffa! Yeet!

Ash Furrow boosted

Thank you to all the Patrons for their help funding the hosting costs of mastodon.technology! And an extra thank you to the following users:

@wakingrufus
@brion
@jacek
@sentience
@yakkoj
@1stvamp
@fuzzface
@fool
@universal_traveler
@muminpappa
@kazooboy
@KryptykPhysh
@padraic_padraic
@aspensmonster

Let's not forget our awesome moderator team, too:

@fuzzface
@bclindner

I really appreciate the help & support 🥰 Have a great day everyone!

playing Skyward Sword for the first time 

Okay so I beat the first dungeon and I’m starting to get on this game’s wavelength. A lot of the mechanics (rope balancing, the first boss fight where he grabs your sword) don’t feel right, and I think this is due to porting them from a controller you hold to an analogue stick. I’m going to “stick” with it (haha) but it’s obvious that it’s not playing as-intended.

Show thread

I am intentionally annoying my family by over-pronouncing the ‘T’ in “Costco”

playing Skyward Sword for the first time 

Okay so, that’s not fair, I guess? I skipped from Majora’s Mask straight to BOTW for 3D Zelda games, so I forgot there’s like a realistic-ish 3D Zelda that’s also built like an old school Zelda. WTF is an “empty bottle”, lol. Do I need to “upgrade my wallet” at some point? Utterly deranged.

Show thread

playing Skyward Sword for the first time 

it’s not botw I don’t like it

Ash Furrow boosted

Someone at the store the other day referred to "mastodon tuning" of a guitar and I was all 👀

Ash Furrow boosted

I want a telescope but I know that I wouldn’t really use it. What I want, is to be the kind of person who *would* use a telescope. Hmm.

going Docker-less on m.t 

Things went mostly smoothly yesterday, and I’m following up with the rest today.

I accidentally blocked HTTP/S traffic for IPv6 connections, oops 🙊 Fixed now.

The automated, off-site nightly backup worked as expected, nice 👍

ElasticSearch indexes are regenerating now, setup wasn’t difficult at all.

I would also post graphs, but DigitalOcean's graphs aren't working on the new Droplet 😡 Their support team is being helpful at least.

Show thread

The database I ran pg_dump from was larger than the database generated from the pg_restore, but the PostgreSQL versions jumped from 9.6 to 12 😬 So hopefully that's just a result of better indexing or vacuuming or something. I dunno. Everything appears to work, so, 🤷

Show thread

Okay, so, like, it feels weird to be running Mastodon without Docker, but here we are! What a journey. My old cheat sheet of commands (backup the database, etc) is totally useless now haha. And I have some scripts to port haha. But the important thing is that everything appears fine! Right? Right. Okay.

Show older
Mastodon for Tech Folks

This Mastodon instance is for people interested in technology. Discussions aren't limited to technology, because tech folks shouldn't be limited to technology either!